onsdag 18 juni 2008

Lägenhetsjakt

Idag har jag tagit på mig att ringa runt till de privata hyresvärdarna i Ljusdal. När de inte svarar så berättar dom att de inte har några lediga lägenheter och inga uppsägningar. Jippi. Men men, jag har faktiskt hittat två intressanta på ljusdalshem. Inatt kunde jag inte sova, låg hela tiden och funderade på planlösningar, möbler och hyror. Jag längtar!

Så i helgen ska vi åka och kolla utvändigt iaf på de lägenheter som är lediga. Känns som att vi kommer att hitta något :)
Men sen så funderar jag självklart på det här med ekonomi. Känns ju inte roligt att behöva säga att man är arbetslös ifall de frågar, samt att jag vet att jag kan betala 2 hyror framöver, inte mer, hittills. Det känns kanonjobbigt. Men samtidigt så kan jag inte bo hemma tills jag hittat något heller. Skönt på så sätt att man inte flyttar själv utan att man delar. Finns ingen jag hellre delar med än min älskling heller!

Idag har jag fått 1000:- att handla kläder för av mamma och pappa. Plus att mina checkar hos synoptik nu är värda 2500:- :) Är väldigt nyfiken på vad jag kommer få av Erik, han kommer hem senare idag :)

2 kommentarer:

rosa-drömmar sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS PÅ DEN STOOOORA DAGEN BABE//

Anonym sa...

Neeej det får inte vara hennes sista bok, då dör jag ju :)

Har du kollat med Eje Skoglund? Han har fina lgheter!