tisdag 24 juni 2008

Sista veckan

Nu är jag inne på sista veckan med lillebror innan jag börjar på Gärdebo. Jag är trots allt ledig en vecka imellan, men när jag väl börjar jobba så blir det inte mycket ledigt imellan.

Förlåt för att jag är så värdelös på att skriva, men motivationen infinner sig inte!

Midsommar var rolig. Var uppe i Gunnarsbo i ett par vänners stuga, badade kar och dansade runt midsommarstången. Deras äldsta grabb (2 år) tyckte det var väldigt roligt! :)
Jag var duktig och körde, men det blev en rätt lång tur hem ;P Älsklingen kan han, eller är det nåt han inte kan? ;) haha.
Dagen efter slöade vi hela dagen, jag var sympatibakis och somnade om hela tiden. Vi åkte upp till gunnarsbo igen och tänkte fiska, men vädret såg lite lurigt ut så vi spelade kort istället. Det var min tur att dricka så jag drack 3 små glas vin. That's it på hela midsommarhelgen :)

I söndags var vi och hjälpte samma vänner med att dra antennkabel. Eller rättare sagt Erik gjorde det. Jag lekte barnvakt bara för att jag kunde :) och det var väldigt mysigt! Jag längtar kan jag säga! :)

Förresten lägenheten som vi tittade på var rätt okej faktiskt. Det skulle gå att göra mycket där och få det väldigt mysigt. Men det var dyra kvadratmeter + att varken jag eller Erik känner att vi vet tillräckligt ännu för att kunna sätta upp oss på en lägenhet. Det dök nämligen upp minst 4 jobb i Östersund som jag sökt. Ansökningstiden har nu också gått ut för jobben i Ljusdal så vi får se om jag hör något om det inom en snar framtid. Jag hoppas verkligen på det!

Så man kan väl säga att vi lagt detta på is ett tag tills framtiden infinner sig. Det känns tråkigt, men vad ska man göra?

Idag ska jag ta mig en tur in på synoptik, dollarstore och fifty fifty.

Inga kommentarer: