måndag 16 juni 2008

Orättvisa

Hur kan det få vara så här att kommunen egentligen rekryterar personal internt även fast tjänsterna går ut i allmänheten?
Det finns bestämmelser om att tjänsterna måste gå ut och kommunen gör lagarna till viljes, men egentligen trots hur många som än söker så är tjänsterna i princip redan tillsatta innan ansökningstiden till tjänsten gått ut.

Detta tycker jag är oerhört orättvist. Visst hade jag sökt tjänsten om jag gått där som timanställd. Men jag hade inte förväntat mig någon slags särbehandling som tydligen utövas. Men det är klart, hade jag stått på den andra sidan nu hade jag tyckt det vore schysst, men jag kämpar på motsatta sidan och här är det allt annat än medvind.

Tack för att jag fick en chans att visa sig liksom... Jag har ens tur om min ansökan läses igenom överhuvudtaget och inte direkt hamnar i papperskorgen.

Idag är jag inte överdrivet positiv någonstans.

Inga kommentarer: